1103
Damwandverankering Spooronderdoorgang Van Hertumweg11 maart 2019

Afgelopen weekend is er hard gewerkt tijdens de buitendienststelling ofwel een treinvrije periode (TVP). Tijdens deze periode hebben wij de damwandverankering voor de spooronderdoorgang aangebracht. In totaal zijn er 27 ankers aangebracht van 18,0 tot 28,0 meter. Deze werkzaamheden hebben wij uitgevoerd in opdracht van Gebr. de Koning.

De groutinjectieankers zijn vanaf een maaiveldniveau van + 0,00 m t.o.v. NAP aangebracht onder een hoek van ca. 30 tot 35 graden. De groutinjectieankers worden op een hoogte van ca. – 1,60 m en – 1,80 m t.o.v. NAP afgekoppeld.

Wij zijn in de nacht van zaterdag op zondag om 0.00 uur gestart met het aanbrengen van de groutinjectieankers. Met twee boorploegen hebben wij deze ankers aangebracht. Rond 12.00 uur zijn alle ankers aangebracht. Ondanks de modder en de weersomstandigheden is er hard gewerkt om de damwandverankering binnen de gestelde periode aan te brengen.

Veel waardering spreken wij uit voor ons personeel dat tijdens deze buitendienststelling beschikbaar was en heeft gewerkt.

De werkzaamheden zijn, via een webcam, te volgen via de website: www.goesbeterbereikbaar.nl.

Even wat informatie over waarom er ’s nachts / in het weekend gewerkt wordt. De onderstaande tekst is afkomstig van de website (www.goesbeterbereikbaar.nl).

Waarom werken wij ’s nachts/in het weekend?

Om deze werkzaamheden uit te voeren, is het nodig om het spoor tijdelijk buiten bedrijf te nemen. ProRail doet dit ’s nachts of in het weekend, omdat er dan minder last ontstaat voor reizigers en goederenvervoer. Om te zorgen dat zo’n buitendienststelling optimaal wordt gebruikt, wordt er ook ’s nachts doorgewerkt.

Terug naar nieuwsoverzicht